Začať podnikať na internete je perfektným riešením vašich pracovných problémov, najlepší liek na stratu zamestnania či syndróm vyhorenia. Ak robíte to, čo vás baví, máte najlepšie predpoklady stať sa úspešnou podnikateľkou. Čo všetko potrebujete k tomu, aby ste vybudovali vlastný biznis?

Odpovede nájdete aj v e-booku Ako a v čom začať podnikať.

Povahové vlastnosti

Okrem odhodlania, ctižiadostivosti, vytrvalosti, zodpovednosti a poriadnej dávky optimizmu vám nesmie chýbať ani empatickosť, asertivita, kreativita, flexibilita, trpezlivosť a logické zmýšľanie.

Podnikateľský plán

Plán vášho podnikania vám pomôže dosiahnuť stanovené ciele. Na internete nájdete množstvo vzorov podnikateľských plánov, zakladateľských alebo strategických.

V skratke sa jedná o zodpovedanie základných otázok:

  • Čo chcete robiť/Aké služby, resp. produkty chcete ponúkať?
  • Komu ich budete ponúkať/Kto je vaša cieľová skupina zákazníkov?
  • Aký zmysel a úžitok má vaše podnikanie pre samotných zákazníkov?
  • Akými prostriedkami, metódami a stratégiami chcete vaše podnikanie realizovať?
  • Ako začnete?
  • Aký je váš rozpočet?
  • Aké sú riziká spojené s vašim podnikaním?

Tiež si premyslite, či budete podnikať ako fyzická osoba, alebo ako živnostníčka. Plánujete podnikať sama alebo s niekým? Ideálne je poradiť sa s odborníkom, ktorým vám vysvetlí všetky pre a proti.

Ak nemáte dostatok financií na rozbeh podnikania, môžete využiť:

  • Pôžičky pre začínajúcich podnikateľov a živnostníkov v banke.
  • Mikropôžičku pre marginalizované skupiny od Slovak Business Agency.
  • Príspevok na samostatnú zárobkovú činnosť od Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny.
  • Alebo osloviť rôznych investorov či získať grant.

Prezentácia na internete

Nájsť kvalitného a spoľahlivého dodávateľa e-shopu vám zaberie dosť času. Otestujte si viaceré platformy, e-shopové riešenia ponúkajú často 30 dňové trial verzie. Dovtedy si dokonale preklepnete nielen jednotlivé funkcie, ale aj úroveň a rýchlosť zákazníckej podpory.

To býva často kameň úrazu. Dohľadajte si referencie na daného poskytovateľa, prípadne recenzentov priamo oslovte. Spíšte si všetky výhody a nevýhody jednotlivých možností tvorby internetového obchodu či webstránky. Spýtajte sa na možnosť úpravy na mieru.

Hľadajte také riešenia, ktoré obsahujú najnovšie e-commerce funkcie, responzívny webdizajn a ponúkajú updaty zdarma. Ak sa v tomto kroku rozhodnete správne, ušetríte si kopec nervov a financií.

Podnikanie na internete nerozbehnete za 1 deň, je to kontinuálny proces. Od budovania brandu, cez online marketing, SEO, neustále aktualizácie a komunikáciu so zákazníkmi a dodávateľmi.

Stiahnite si všetky dôležité informácie o tom, ako vybudovať úspešný e-shop a inšpiratívne podnikateľské príbehy aj vy:


Mgr. Jana Kvasnicová

V BiznisWebe spravujem sociálne siete a na blogu radím   podnikateľom, ako vytvoriť e-shop či webstránku, ako         rozbehnúť podnikanie na internete alebo písať hodnotný obsah pre web.