Jedným zo základných predpokladov pre úspech v podnikaní je vedieť optimalizovať výdavky firmy. Zjednodušene by sme mohli povedať, že ide o to, vedieť čo najviac ušetriť. Veľa podnikateľov však robí chybu, že sa snaží šetriť tam, kde sa to príliš nevypláca, napríklad na marketingu.

Pravidelné náklady sa javia ako vhodný priestor na šetrenie, ale nie je to vždy tak

Prečo je marketing firmy jednou z vecí, ktorá to „schytá“, akonáhle príde potreba šetrenia? Určite na to vplýva fakt, že ide o pravidelné náklady. Predsa len, keď raz za niekoľko rokov riešite čistenie DPF filtra na niektorom zo služobných áut, ide o jednorázovú záležitosť a príliš veľmi nerozmýšľate, že by ste na tom mohli nejako ušetriť.

Náklady na marketing firmy sú však pravidelné, opakujúce sa každý mesiac a tak je veľmi „lákavé“ šetriť práve v tejto oblasti. Veď to predsa znamená ušetrené financie každý mesiac! Avšak naozaj sa to dotkne len výdavkov?

Marketing vám prináša tržby

V čom spočíva úloha marketingu? Rozšíriť povedomie o firme, zvýšiť dosah „brandu“ a v konečnom dôsledku priniesť firme viac zákazníkov, z čoho plynú aj vyššie zisky. To znamená, že akonáhle začne firma šetriť na marketingu, zníži si síce pravidelné náklady, ale negatívne sa to podpíše aj na tržbách. A tie budú nižšie v oveľa väčšej miere ako náklady.

Ak nastane potreba ušetriť, rozhodne tak nie je dobré riešenie „osekať“ náklady na marketing. Lepšie riešenie je prediskutovať s marketingovou agentúrou možné riešenia, ktoré by vám nejakým spôsobom aspoň časť nákladov ušetrili bez toho, aby to malo príliš negatívny vplyv na efektivitu kampane. Veď možností ako robiť marketing je v súčasnosti toľko (aj keby sa zameriame len na online marketing), že určite sa nájde nejaké rozumné riešenie.


  • Zdroj obrázka: lovelyday12 / Shutterstock.com