Ešte stále váhate, či sa vám podarí skĺbiť podnikanie na internete s výchovou detí a každodennými rodičovskými povinnosťami? Pre niektoré z nás je už len predstava podnikania počas materskej hotová nočná mora, no pre ďalšie skvelá výzva.

Predstavte si, že sa po materskej opäť vrátite do predošlej práce. Je to to, čo vás baví, napĺňa? To, čo máte skutočne rada? Že nie..? Tak potom, prečo
sa nechopiť príležitosti práve teraz? Prišiel čas začať sa konečne realizovať v tom, v čom ste dobrá, čo je vám blízke, čomu rozumiete, čo vám robí radosť.
Ak svoj biznis postavíte na takomto základe, máte pevné nosné stĺpy, na ktorých sa dá pekne stavať. Stačí sa spýtať niektorej zo stovky mamičiek, ktoré si na BiznisWebe postavili nový biznis práve počas materskej dovolenky. Presvedčia vás, že rozbehnúť si úspešný e-shop popri deťoch, nie je nemožné.

Napríklad, pani Klára Borlová z littleSHOES.cz na úvod nemala veľké očakávania. No vedela, že môže v konečnom dôsledku len získať, nie stratiť.
Objavila dieru na trhu a rozbehla e-shop s barefoot obuvou.

A v čom je podľa Kláry základ úspechu internetového obchodu, resp. podnikania na internete?

1. Vyberte si stabilného dodávateľa e-shopu

Aj napriek tomu, že prvý pokus pani Kláre nevyšiel, nevzdala sa a hľadala nové e-shopové riešenie. Také, s ktorým by sa jej dobre pracovalo, malo všetky potrebné funkcie pre bezproblémový chod e-shopu, a ktoré by dobre vyzeralo aj navonok. Responzívny webdizajn si upravila sama, presne podľa svojich predstáv. A teraz je spokojná ona, aj jej zákazníci. Orientácia v e-shope sa výrazne zjednodušila a skrátila im vyhľadávanie produktov.

2. Poznajte svoje konkurenčné výhody

Ak predávate kvalitné produkty, vaši zákazníci musia presne vedieť, čo kupujú. V prípade pani Kláry je to mäkká a flexibilná obuv, ktorá simuluje bosú chôdzu, čím predchádza deformáciám detských nožičiek a následným bolestiam chrbta. V takom prípade o kúpe nerozhoduje cena.

3. V rámci obsahového marketingu spolupracujte s blogermi

Predajné argumenty pomáhajú skvele vysvetliť ďalšie mamy – blogerky, s ktorými e-shop spolupracuje. Pridaná hodnota takéhoto článku je na nezaplatenie. Posúďte sama:

4. Nájdite ten najvhodnejší spôsob propagácie

PPC reklama pomôže rýchlo naštartovať návštevnosť vášho nového e-shopu, ale nezabúdajte ani na organické vyhľadávanie a pracujte na SEO.
Moderné SEO ide ruka v ruke s tvorbou kvalitného a používateľsky hodnotného obsah, ktorý ukáže priamu manipuláciu a výhody vašich produktov.

5. Svoj sen ďalej rozvíjajte

Nezaspite na vavrínoch po prvých úspechoch. E-commerce sa neustále vyvíja. Zbierajte a analyzujte dáta o svojich zákazníkoch a cieľovej skupine. Sledujte a monitorujte aj konkurenciu, inšpirujte sa, ale nekopírujte. Zachovajte si svoju úroveň. Investujte aj do školení. Vždy sa nájde nejaká oblasť, v ktorej sa môžete zlepšiť a ešte viac vyniknúť.

Prečo začať podnikať popri materskej?

Ako matky máme oveľa ústretovejší a trpezlivejší prístup, vyberáme pre zákazníkov čo najkvalitnejšie produkty, rovnako ako pre naše deti. A to všetko s láskou a citom, nám vlastným.

Podnikanie na internete je možnosť robiť to, čo milujeme. A to aj popri materskej dovolenke, ktorá je na začiatok podnikania ako stvorená. Je pravda, že financií na začiatok počas materskej nie je veľa, ale vždy sa dá začať. Vyskúšajte napríklad e-shop zdarma a nič nestratíte, zistíte nezáväzne, o čom to je.
Držím vám palce, milé dámy :).

Poznámka:
Príbeh v pôvodnom znení nájdete na blog.biznisweb.sk.
Zdroj obrázkov: archív Kláry Borlovej


Mgr. Jana Kvasnicová

V BiznisWebe spravujem sociálne siete a na blogu radím   podnikateľom, ako vytvoriť e-shop či webstránku, ako         rozbehnúť podnikanie na internete alebo písať hodnotný obsah pre web.