„Na trhu chýbali kvalitné bavlnené tepláky, preto som začala podnikať,“

hovorí Miriam z miniplanet.eu

Miriam Dugovičová má dve deti a žije z Trenčíne. V živote sa nestratí, pretože vie, čo chce. Keď sa v minulosti rozhodla, že si chce zlepšiť angličtinu, žila a pracovala niekoľko rokov v zahraničí. Ďalším z jej splnených cieľov je úspešný e-shop miniplanet.eu.

Ako sa jej podarilo presadiť a získať verné zákazníčky nielen v meste móde, si prečítajte v dnešnom rozhovore s inšpiratívnou maminou – podnikateľkou.

Miriam, žili ste 8 rokov v Kanade. Prečo ste sa rozhodli vrátiť späť na Slovensko?

Do Kanady som nikdy nemala v úmysle emigrovať. Môj cieľ bol zdokonaliť sa v angličtine, aby som bola schopná v tomto jazyku komunikovať na profesionálnej úrovni. V Kanade som pracovala ako daňový poradca a naspäť som sa vrátila v takom čase, aby moje najstaršie dieťa nastúpilo na Slovensku do 1. ročníka ZŠ.

Ako vznikla značka miniplanet?

O oblasti, v ktorej budem podnikať som dlho rozmýšľala. Mala som viacero nápadov. Bola som v tej dobe mamička a na trhu mi chýbali kvalitné bavlnené tepláky po celý rok. Bola som presťahovaná do Trenčína a myslela som si, že Trenčín je ideálne miesto na výrobu odevov.

Nedávno ste redizajnovali Váš e-shop, aby bol viac user friendly. Robili ste aj nejaké používateľské či A/B testovanie, radili ste sa s niekým ohľadne UX?

Vo svojom podnikaní sa snažím nielen o kvalitu výrobkov, ale aj o kvalitu celkového fungovania eshopu. Pri vylepšení môjho e-shopu som sa spoľahla na samotného poskytovateľa eshopu (na BiznisWeb) a tiež na dizajnérku Luciu Kotrhovú. Pri tvorbe dizajnu sme sa snažili dať webu nielen dobrú štruktúru a prehľadnosť, ale tiež prezentovať naše hodnoty a ciele v podnikaní.

Vaše kvalitné detské oblečenie šité s láskou na Slovensku konkuruje známym značkám a množstvu kadejakých predajcov s pofidérnou krajinou pôvodu. Ako ste si vybudovali svoju zákaznícku základňu?

Môj e-shop funguje už viac ako 5 rokov. Väčšina zákazníčok, ktoré u nás pravidelne nakupujú, zdieľa rovnaké nároky na výrobky a služby ako my. Napríklad používanie európskych materiálov a nemyslím iba látky, ale napríklad aj nite, či šnúrky do teplákov. Praktické prevedenie strihov a doplnkov. Ďalej sa snažíme doplniť výrobky o originálne detaily, ktoré zvyšujú funkčnosť oblečenia. A samozrejme berieme ohľad na prírodu. V poslednej dobe naše zákazníčky získavame aj prostredníctvom obmedzenej reklamy na sociálnych sieťach a v google. Hlavná reklama však pochádza od našich zákazníčok cez odporučenie.

Čo je podľa Vás dôležité pri rozbiehaní podnikania na internete?

Spoľahlivý dodávateľ e-shopu. Vytvorenie si prehľadného a priateľského systému shopu. Kvalitné fotografie a opisy. Účinná reklama na internete.

Vytvorte si úspešný e-shop aj vy! Ak neviete, ako začať, všetky dôležité informácie o podnikaní na internete nájdete aj v ebooku Ako a v čom začať podnikať.


Mgr. Jana Kvasnicová

V BiznisWebe spravujem sociálne siete a na blogu radím   podnikateľom, ako vytvoriť e-shop či webstránku, ako         rozbehnúť podnikanie na internete alebo písať hodnotný obsah pre web.

Zdroj obrázkov: archív miniplanet.eu