Úvod Biznis V biznise si dajte poradiť aj od milionárky

V biznise si dajte poradiť aj od milionárky

Biznis Tory Burchovej však má silnejší odkaz. Ženy z celého sveta nosia jej vzorované kabelky či country nohavice, sukne, šaty a topy. Lenže Tory nespravila z dnešných šiat len moderný hit, ale za menej ako desaťročie vybudovala mutlimiliardové módne impérium. Svoje skúseností a vplyv pritom využila na vyššie dobro a založila organizáciu zameranú na posilnenie vplyvu žien – podnikateliek.

724

Biznis Tory Burchovej však má silnejší odkaz.

Ženy z celého sveta nosia jej vzorované kabelky či country nohavice, sukne, šaty a topy. Lenže Tory nespravila z dnešných šiat len moderný hit, ale za menej ako desaťročie vybudovala mutlimiliardové módne impérium. Svoje skúseností a vplyv pritom využila na vyššie dobro a založila organizáciu zameranú na posilnenie vplyvu žien – podnikateliek.

Burchová, ktorú vlani magazín Forbes zaradil do svojho zoznamu svetovej stovky najvplyvnejších žien, pomohla zmeniť svetový pohľad na to, čo znamená byť ženou podnikateľkou. Módna magnátka ukázala, že to nemusí byť tvrdým podnikaním alebo založením mamičkovského blogu. V jej necelých štyridsiatich siedmich rokoch je súčasťou rastúcej skupiny žien, ktoré sa sami vypracovali z obyčajných žien na úspešné podnikateľky a milionárky.

Vo svetových médiách Tory otvorene hovorí o tom, ako s úspechom narábať, ako ho rozvíjať, nielen rýchlo dosiahnuť. Pre všetky ženy (a nielen ženy) má niekoľko tipov.

„Nasledujte svoju vášeň.“

Hoci Burchová vyrastala – podľa vlastných slov – ako divoška, ​​začala sa zaujímať o históriu umenia a módy už pri štúdiu na Univerzite v Pennsylvánii a pokračovala v práci pre vplyvných návrhárov ako Ralph Lauren a Vera Wang. A keď sa rozhodla založiť si vlastnú firmu, mala veľký sen – chcela vytvoriť globálnu značku. „Nikdy predtým som nerobila vlastné návrhy,“ hovorí. Nebolo treba, išla si za svojím a dosiahla neuveriteľné. „Musíte riskovať a dostať samu seba, kam chcete.“

„Majte hrošiu kožu.“

Tory zmenila niekoľko pseudonymov, názvov značiek, ktoré by zodpovedali jej spoločnosti čo najlepšie. Nazvať jej firmu vlastným menom zožalo kritiku zo všetkých radov. Nezmenilo to však jej názor, že konkrétna identita predáva a pamätá sa najlepšie. „Byť jemný a citlivý, rozhľadený človek vás otvára kritike, ktorá vás ovplyvní. Snažila som sa nenačúvať jej a negatívne myšlienky som si nepripúšťala. Dnes môžem povedať, že som konala správne,“ dodala Burchová.

„Obklopte sa správnymi ľuďmi.“

Burchová opisuje samu seba ako veľmi lojálnu osobu a jednou z najťažších obchodných lekcií, ktoré sa naučila, bolo, že lojalita a jej sila môže byť vo väčšine prípadov tiež jej slabosťou. Lojalita spôsobila, že ťažko robila personálne zmeny u zamestnancov. „Keď máte nesprávnych ľudí na nesprávnych miestach, ovplyvní to celú spoločnosť,“ hovorí, „je ťažké naučiť sa to.“ Buďte si vedomí potenciálu vlastnej sily tak, aby sa nestala Achillovou pätou.

„Vytvárajte vzťahy.“

Súčasťou programu Nadácie Tory Burchovej je 10 poradenských podujatí ročne. Je to aj preto, lebo Burchová verí, že prepojenie, vzájomná spolupráca a zakorenenie pre ostatné ženy pomôžu vytvoriť trvalé vzťahy, ktoré posunú kariéru ostatných žien a nastavia ich na úspech. „Každá práca nie je zaručene dokonalou, ale každá práca vás mnohé naučí, ak v nej vytvárate vzťahy a nepálite mosty,“ povedala.

„Premýšľajte vo veľkom!“

Je pravda, že Tory trvalo päť rokov, kým otvorila len tri vlastné obchody. Dodnes ich má tucty po celom svete. Na druhej strane od začiatku vedela, že chce vybudovať globálnu značku. Rovnako aj ona musela bojovať s neúspechmi, ale nikdy ju to nedonútilo premýšľať v malom. Práve premýšľanie v globálnom meradle a vo veľkej škále robí biznis úspešným.

„Buďte autentickí.“

Nie je účelom žiadneho biznisu predávať spoza falošnej masky. Takýto prístup vždy stroskotá. Hovorte veci priamo, majte zakaždým vyčistený stôl a nebráňte sa protinázoru.

„Bude to divoká jazda.“

Keď vidíte niekoho takého úspešného ako Burchová, je jednoduché pozerať sa na úspech ako na výsledok. Lenže úspech, to je cesta, ktorá k nemu viedla. Vyžaduje si tvrdú a vytrvalú prácu, kreatívne riešenie, manipuláciu s prekážkami a neustálu inováciu. Burchová pripúšťa, že byť podnikateľom nie je pre každého: „Pracujete dlhé hodiny, ukladáte deti do postele a potom telefonujete s kanceláriou v Hongkongu… Pripútajte sa. Viem, že to bude obrovské množstvo práce, ale chopte sa jej,“ hovorí Burchová.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?