Bez ohľadu na to, či budeme hovoriť o veľkých, alebo malých firmách, prípadne samostatne zárobkovo činných osobách, akékoľvek podnikanie zahŕňa činnosti, ktoré až tak priamo nesúvisia so samotným predmetom podnikania, ale pre chod biznisu sú nevyhnutné. Problémom je, že často stoja priveľa času a energie.

Jednoduché riešenie mnohých problémov

A čo takto aspoň časť týchto činností presunúť na externých odborníkov? Tento proces sa nazýva outsourcing a aj keď si čoraz viac podnikateľov uvedomuje výhody takéhoto riešenia, stále sa nájdu takí, ktorí nie sú príliš nadšení z predstavy, že by mali niektoré procesy vo firme zveriť niekomu „cudziemu“.

Pochybnosti však skutočne nie sú na mieste. Veď keď neváhate prenechať zabezpečenie služieb v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci spoľahlivému technikovi BOZP, prečo by ste mali váhať pri iných činnostiach?

Príklady outsourcingu

Outsourcing je možné využiť na zabezpečenie takých činností, ktoré sa dajú zazmluvniť a pri ktorých sa dajú určiť kľúčové ukazovatele výkonnosti, aby bolo možné hodnotiť výkonnosť poskytovateľa. Zmyslom outsourcingu predsa je, že to bude pre firmu výhodné. Pozrime sa na pár príkladov.

Dobrým príkladom sú napríklad účtovné a finančné služby, ako napr. spracovanie účtovníctva. Zamestnávať interného účtovníka totiž nie je vždy najlepšou možnosťou. V mnohých menších firmách sa totiž mesačne nájde len niekoľko hodín práce s účtovníctvom.

Podobne je na tom marketing. Mať interný marketingový tím sa oplatí len naozaj veľkým firmám a preto je riešenie marketingu externe pre väčšinu firiem tým najlepším spôsobom, ako získať v tejto dôležitej súčasti podnikania odborníkov, ktorí dokážu dobrou marketingovou stratégiou docieliť nárast tržieb.

Zdroj obrázka:

  • Autor: WrightStudio / Stock.adobe.com