Vlastniť hotel je celkom možno snom mnohých. Ale rozhodne to nie je len o tom, že investujete do jeho kúpy a potom si v kancelárii riaditeľky hotela budete vykladať nohy na veľký dubový stôl a počítať zisky, ktoré sa budú zvyšovať každým jedným hosťom.
Investícia, ktorá prinesie dlhodobú úsporu, sa vždy oplatí
Riadiť hotel tak, aby boli hostia maximálne spokojní a zároveň maximalizovať zisky z ich návštev, to si vyžaduje dávku manažérskeho umu a hlavne nebáť sa aj väčších investícií, ktoré sa oplatia až z dlhodobého hľadiska. Čo tým máme na mysli?
Tak napríklad osvetlenie hotelov. V závislosti od veľkosti hotela môže len táto položka stáť niekoľko tisíc eur ročne. A pritom kvalitne navrhnuté a spracované úsporné LED osvetlenie môže túto sumu zraziť o viac ako polovicu.
Áno, úspora môže byť kľudne aj 60%, stačí ak systém osvetlenia bude inteligentne riadený, nízkoenergetický a kvalitný, aby sa do neho nemuselo často investovať kvôli rôznym opravám.
Dojem z hotela robia aj maličkosti
Sú však aj položky, na ktorých sa neoplatí šetriť a v podstate sa na nich ani žiadno ušetriť nedá. Avšak sú dôležité pre maximálnu spokojnosť hostí, čo prispeje k tomu, aby sa do hotela pravidelne vracali a prípadne ho odporúčali svojim známym. A v podstate môžeme povedať, že takýmto nepriamym spôsobom zvyšujú zisky.
Častokrát robia úplne odlišný dojem aj zdanlivé maličkosti. Ako napríklad výber kávy do hotela. Ak si kvôli nekvalitnej káve v hoteli budú musieť hostia vždy, keď na tento nápoj dostanú chuť, hľadať najbližšie kaviarne, ich dojem z navonok luxusného hotela to zásadným spôsobom zrazí. Obzvlášť ak si za pobyt v hoteli aj zaplatili luxusnú sumu.
Preto by mal každý luxusný hotel ponúkať aj skutočne luxusnú odrodovú kávu, ktorej vôňa bude lákať aj „nekávičkárov“.
To dokáže len výberová 100% Arabica, ktorá spĺňa tie najvyššie nároky na kvalitu. Samozrejme, musí byť vždy čerstvá a preto by ju mala dodávať pražiareň, ktorá praží kávu aj viackrát do týždňa.
- Zdroj obrázka: Kamil Macniak / Shutterstock.com