Mnohí zamestnanci firiem pracujú v súčasnej situácii z domu. Pre niekoho je to veľká výhoda, pre niekoho je to nočná mora.

Ak aj vás zamestnávateľ nechal pracovať z domu, poradíme vám, ako si vytvoriť dobré podmienky na prácu z domu.

Tiché a svetlé miesto

Pri home office je veľmi dôležité, aby ste kancelársky stôl mali na tichom a svetlom mieste. Kým v kancelárii máte dobré kancelárske osvetlenie, ktoré osvetlí aj ten najtmavší kút, v domácej kancelárii potrebujete stôl umiestniť tak, aby plocha bola osvetlená.

Nedávajte ho priamo pod okno, ale skôr do tesnej blízkosti okna. Musí to byť v miestnosti, kde vás nebude nič rušiť a kde sa budete môcť venovať naplno svojej práci.

Kvalitná stolička

Home office si vyžaduje zariadenie vlastnej pracovne. Okrem kancelárskeho stolíka je potrebné zainvestovať do kvalitnej kancelárskej stoličky.

Na kancelárskej stoličke by sa nemalo šetriť, pretože práve od nej závisí, či náš chrbát bude v poriadku, alebo nás začnú trápiť bolesti, ktoré budú dlhodobo pretrvávať.

Pri nesprávnom sedení vás môžu prekvapiť nepríjemné pulzujúce bolesti v oblasti krížov, či problémy s krčnou chrbticou.

Organizér na dokumenty a nástenka

Aj doma si pri práci budete musieť vytvoriť priestor, kde si budete odkladať dôležité pracovné dokumenty, či faktúry.

Umiestnite si preto, ak vám to vydá, na kancelársky stôl organizér na dokumenty. V prípade značenia si dôležitých stretnutí, či úloh odporúčame vám zavesiť si nad kancelársky stôl aj klasickú nástenku.

Takto si tam môžete písať na papiere dôležité veci, ktoré nesmiete zabudnúť. Všetko tak budete mať na očiach.

Nepracujte v pyžame

Síce nie je nutné, aby ste vyťahovali zo skrine dámske šaty, nesmiete ale pracovať v pyžame. Telo sa nebude sústrediť na prácu a bude mať pocit, že relaxuje.

Skúste si každý deň obliekať niečo pohodlné, nie však pyžamo. Pohodlný bavlnený top a legíny sú napríklad vhodným outfitom na prácu z domu.


  • Zdroj obrázka: DimaBerlin / Shutterstock.com