Často krát si neuvedomujeme, že podľa našich príspevkov, lajkov a zdieľaní, ľudia si o nás vytvárajú mienku. Ak si tento fakt teraz uvedomíš, obraz v hlavách Tvojich sledovateľov vieš vytvárať TY.

To neznamená, že by si mala prikrášliť realitu a vydávať sa za niekoho, kto v skutočnosti nie si.

Práve naopak. Vedieť KTO SI a PREČO to robíš je jeden z najdôležitejších krokov pri podnikaní.

Ak budeš dávať seba, vždy sa nájdu ľudia, ktorým sa zapáči Tvoje posolstvo. A online sa ti otvoria brány do celého sveta

Kto si naozaj? Chcem ťa spoznať!

Viem, že je ťažké ukázať sa svetu. Treba mať na to odvahu. Ale ako chceš, aby sa o tebe dozvedeli? Ako sa majú dozvedieť, že im vieš dať hodnotu?
Dá sa to jedine tak, že začneš verejne šíriť svoje posolstvo cez statusy a obrázky, ktoré uverejňuješ.
Ale uvedom si, že Ty nezastupuješ firmu ani produkt. Ty reprezentuješ seba.

Ľudia sa pridávajú k ľudom.

Dnes je trend, že majitelia blogov, webov, eshopov odhaľujú svoju identitu a všetci nadšene referujú o výhodách a pridanej hodnote tohto rozhodnutia.

Vystupuj pod svojím menom a maj aktuálnu profilovú fotku.
Ak si sa rozhodla budovať svoju značku, je dobré mať jednotnú fotku na všetkých sociálnych sieťach a vytvoriť si aj gravatar na komentovanie.

Tvoja nástenka na sociálnych sieťach je Tvoja online vizitka.
Dnes je bežný postup, že ak o niekom chceme niečo zistiť, zadáme jeho meno do vyhľadávača.

Čo chceš, aby o tebe zistili?

Nájdi svoj hlas a svoje posolstvo vykrič do sveta. A nezabúdaj:

BUĎ vždy ORIGINÁL

Ak vieš, kto si a čo chceš, vyjadri to slovami alebo frázami. Teraz napíš 5 tvojich charakteristík.

Koho hľadáš?

Ďalším krokom je zadefinovať si, koho hľadáš. To je tiež dôležitý bod.
Tvoj čas je vzácny, šetri si ho pre ľudí, ktorých máš najradšej. A čas, určený na prácu venuj ľudom, ktorí si Ťa vážia, ktorí Tvojim slovám rozumejú a Tvoje myšlienky ich obohacujú. Neplytvaj životnú energiu na ľudí, s ktorými nespievaš tu istú pieseň.

Cez svoje slová, myšlienky, obrázky vieš pritiahnuť presne tých ľudí, ktorých potrebuješ a ktorí potrebujú Teba.
Takže si daj čas a zamysli sa nad tým, koho hľadáš.

Napíš 10 charakteristík ľudí, ktorých hľadáš. Akí by mali byť?

Kde sú tí správni ľudia?
Keď vieš koho hľadáš, nebude ťažké zadefinovať, kde nájdeš svoju „cieľovku“.
V akých skupinách by mohli byť, na akých diskusných fórach radi diskutujú, aké podujatia navštevujú?
A teraz ich môžeš osloviť (o tom nabudúce)

Ako zaujať?

Je to ako v reálnom živote. Rada sa stretávaš s pozitívnymi ľuďmi, s ktorými sa vieš rozprávať o hodnotných veciach? A ako sa cítiš v spoločnosti ľudí, ktorí rozprávajú vždy iba o svojej práci, alebo vždy iba o svojich deťoch alebo iba o politike?

Buď príťažlivou osobou.
Buď otvorená a pozitívna a budeš priťahovať otvorených a pozitívnych ľudí
Buduj vzťahy a keď vznikne medzi vami dôvera a zistíš, že vieš druhej osobe pomôcť, až vtedy ponúkni svoj produkt, či službu.

Aké príspevky uverejňovať, aby si pritiahla pozornosť tých správnych ľudí?
Ako pomôcku môžeš použiť body, ktoré sme zadefinovali v predchádzajúcom.

5 Tvojich charakteristík skombinuj s 10 charakteristikami cieľovej skupiny.
5 Tvojich charakteristík určuje 5 tém, 10 charakteristík cieľovej skupiny dáva témam obsah.

Tvoje príspevky takto budú zaujímavé, pestré a ponesú v sebe odkazy pre ľudí. Tak sa staneš zaujímavou osobnosťou, na ktorú budú ľudia zvedaví.
Ak chceš tento dojem ešte umocniť, môžeš použiť aj farby. Vyber si jednu, ktorá bude prítomná na každej fotke. Alebo použi nejaký zaujímavý výraz či pozdrav, ktorý budeš opakovať pri svojej komunikácii.

Buduj a upevňuj vzťahy.

Jednoduchý a časovo nenáročný spôsob ako nestratiť spojenie so známymi a byť s nimi v kontakte (aj keď len virtuálnom) je pridať ich za priateľov na sociálnych sieťach. A tak isto všetkých, s ktorými sa zoznámiš v off svete, ak sú na sociálnych sieťach, pokračujte v online komunikácii.. Ak nie, určite Ti dajú mail.

Výhoda online komunikácie (sociálne siete, maily, webináre…) je, že vieš byt v kontakte naraz s veľkým počtom ľudí. Bez online nástrojov by si taký počet nezvládla.

Je dobré vedieť, že Facebook selektuje obsah. Ak si niektorému z priateľov dlhšiu dobu nepozrela profil a nereagovala na príspevok, prestane sa Ti zobrazovať. Platí to aj opačne.
Čo urobiť? Ty na ich príspevky môžeš zareagovať označením “páči sa mi” alebo komentárom. Budú vedieť, že na nich myslíš. A Facebook im na oplátku ukáže Tvoj obsah.
Lepšia forma budovania vzťahu je napísať priateľom súkromnú správu a zaujímať sa, ako sa im darí.
A najvyšší level naďalej ostáva osobné stretnutie

A na záver povzbudenie:
Tvoja úloha je dať o sebe vedieť a zaujať tých správnych ľudí. A dať im riešenie na ich problém.

Ver si, že dokážeš druhým pomôcť a inšpirovať ich.


  • Autor: Beáta Záhumenská
  • Zdroj: www.onlinemama.sk
  • Zdroje obrázkov: www.pixabay.com