Leto sa skončilo a to znamená, že množstvo absolventov stredných a vysokých škôl si začína hľadať prácu a čítajú inzeráty. V súčasnosti pri nízkej nezamestnanosti je pre zamestnávateľov čoraz ťažšie zohnať ideálneho kandidáta na pracovnú pozíciu. Pracovné ponuky sú prvým kontaktom kandidáta so zamestnávateľom. Preto na nich záleží a treba spraviť dobrý prvý dojem.

Čo chcú kandidáti vidieť v pracovnom inzeráte?

Váš pracovný inzerát musí byť jasne o vašej spoločnosti. Nepredpokladajte, že záujemca pozná informácie:

  • o vašej spoločnosti,
  • o vašom produkte,
  • o tom, čo vašu spoločnosť robí unikátnou,
  • o tom, prečo iní zamestnanci pre vás pracujú (aká je ich motivácia).

Musíte tieto informácie podať vo svojom inzeráte takým spôsobom, aby ste zachytili pozornosť a záujem potenciálnych kandidátov.

Popis práce

Toto je často predstavenie spoločnosti pre kandidátov. Je vysoko hodnotné pre ľudí, ktorí aktívne hľadajú prácu, takže treba byť opatrný ohľadom toho, ako popis práce napíšete.

Rozsah mzdy

Mzda je kľúčová informácia, podľa ktorej sa ľudia rozhodujú pri výbere práci. Pokiaľ by ľudia neboli platení, predsa by nepracovali. Na Slovensku je od roku 2018 povinné uverejňovať mzdy, takže sa tomu nevyhnete. Dobré je aj napísať rozsah, ktorý môže zamestnanec zarobiť.

Benefity

 Ľudia hľadajúci prácu v inzercii chcú vedieť, aké benefity môžu získať. Benefity siahajú od extra dovolenky, práca z domu, po služobné auto, v závislosti od druhu práce. V tejto oblasti môžu byť firmy naozaj kreatívne.

Vlastnosti ideálneho kandidáta

Množstvo ľudí chce vedieť, ako podľa spoločnosti vyzerá ideálny kandidát. O tom hovorí menej ako polovica spoločností, takže je to ďalší spôsob, ako sa môžete v inzeráte odlíšiť od konkurencie.

Kariérny progres

Akceptovanie práce predstavuje v živote ľudí veľký míľnik. Kandidáti sa zaujímajú o kariérny progres, ktorý môžu nadobudnúť v práci na danej pozícii. Práca musí byť preto prezentovaná ako odrazový mostík v kariére pre potenciál posúvať sa ďalej.

V skratke preto zmapujte potenciálnu kariérnu dráhu, ktorú môže budúci zamestnanec absolvovať na tejto roly a ľudia garantovane preukážu záujem.

Používajte fotky

Rovnako ako pri inzeráte na nehnuteľnosti, alebo pri autobazári, fotky vedia spraviť veľký rozdiel. Používanie reálnych fotiek a nie záberov z fotobanky, kde je zachytený súčasný tím a pracovné priestory dodávajú pracovnému inzerátu vyššiu autentickosť. Pokiaľ dokážete zahrnúť aj video, je to taktiež skvelý spôsob, ako využiť kvalitný obsah na propagovanie spoločnosti.

Štruktúrujte inzerát pomocou nadpisov

Nadpisy pomáhajú vytvárať štruktúru vášho pracovného inzerátu. Dokonca aj jednoduché techniky ako tučný text pomáhajú ľuďom sústrediť sa na dôležitý obsah. Pamätajte si, väčšina ľudí si prečíta množstvo pracovných inzerátov, predtým než pošle životopis, takže investujte trochu času do vytvorenia dojmu. Na niektorých miestach, ako je web Inzercia.sk, môžete publikovať inzeráty zadarmo, takže môžete experimentovať s viacerými verziami.

Nepoužívajte odrážky – väčšinou nefungujú

Namiesto odrážok skúste napísať pracovný inzerát, ktorý má detailné paragrafy textu, ktoré obsahujú všetky potrebné informácie o práci a zamestnávateľovi.

Pracovný inzerát = prvý a častokrát jediný dojem

Väčšina spoločností zabúda, že keď sa kandidát pozrie na pracovný inzerát, je to po prvýkrát, čo je v styku so spoločnosťou. Je úplne normálne, že o vás predtým ešte ľudia nepočuli. Preto je potrebné porozmýšľať nad tým, ako napísať pracovný inzerát tak, aby ste zaujali.