Bohatazena.sk

Ako múdro využiť čas nastavením svojich priorít

Mnoho šéfov lieta zo stretnutia na stretnutie alebo z problému k problému bez toho, aby si deň dobre rozvrhli. Málo sa venujú aktivitám, ktoré podporujú ich hlavné záujmy.

Aj vy si premyslite, prečo sa zapájate do nejakej aktivity a čo od nej očakávate. Stanovte si svoje top góly a určite ich miesto v rozvrhu. Tento proces zahŕňa šesť krokov:

Všetko si zapíšte

Vrátane rutinných úloh, ktoré musíte vybavovať pravidelne a tiež dlho-trvajúce projekty, ktoré vám pridelili. Budete stagnovať, ak strávite všetok svoj čas len riešením problémov a pridelených úloh. Aby ste napredovali, musíte si premyslieť čo chcete robiť.

Môžu to byť dlhodobé ciele, ako zlepšiť si kariéru, alebo krátkodobé ciele ako vybudovať novú zručnosť. Pridajte aj túto túžbu na svoj zoznam. Buďte stručný a zaznačte si všetky svoje úlohy a ciele.

Organizujte v časovom horizonte

Rozdeľte svoj list do troch časových kategórii:

  • Kariérne zámery: dlhodobé góly v horizonte minimálne päť rokov.
  • Ciele: Profesijné góly v rozpätí najbližších troch mesiacov až do dvoch rokov.
  • Čiastkové úlohy: Kroky, ktoré by mali viesť vašu prácu na týždennej alebo dennej báze – – napríklad, dokončenie časti veľkého projektu.

Uistite sa, že každý väčší cieľ má priradenú jednu alebo dve úlohy. Ak nejaký cieľ nemá svoj medzikrok, dobre si premyslite nasledujúci postup, aby sa projekt pohol správnym smerom. Potom ho pridajte na svoj zoznam.

Zaraďte svoje ciele

Premyslite si, čo konkrétne chcete robiť: v čom ste dobrý a čo od vás svet potrebuje. Sú to rozličné veci – môže sa medzi nimi vyskytnúť konflikt. Určiť si čo vlastne chcete robiť, je veľmi dôležitým krokom k vytvoreniu rebríčka. Napríklad, ak pociťujete obrovskú túžbu navrhnúť spoločnosti najnovší produkt, mali by ste tento cieľ umiestniť v rebríčku vyššie.

Potom sa spýtajte sami seba: „Čo robím lepšie než ostatní? Ktoré ciele sú mojimi silnými stránkami?“ Ak máte nejaké výhody v dokončení cieľa vďaka svojim schopnostiam alebo osobnosti, určite ho zaznačte vyššie v zozname. schopnostiam.

Nakoniec sa opýtajte čo od vás svet potrebuje. Nemôžete byť plne produktívny, ak sa zameriate len na seba. Musíte tiež zvážiť, čo sa od vás vyžaduje – čo svet, spoločnosť alebo váš šéf od vás potrebuje.

Spíšte dva či tri najdôležitejšie ciele pre svoju spoločnosť a premyslite si metrický systém na ohodnotenie svojho výkonu. Spýtajte sa sami seba aká zmena, ktorú dokážete spraviť, vám pomôže docieliť úspech: viac návštev klientov? Najať nového talentovaného profesionála ako náhradu miesto toho, čo ide do dôchodku?

Ohodnoťte svoje úlohy

Vaše úlohy alebo kroky budú typicky spadať do jednej alebo dvoch kategórii: čiastkové úlohy, ktoré vám pomôžu dosiahnuť váš cieľ a pridelené úlohy. Najskôr sa rozhodnite, čo kam zaradíte, a potom ich ohodnoťte podľa svojho metrického systému.

Napríklad: dokončenie mojej knihy bola moja priorita, preto aj prvý rukopis bol najvyššie hodnotenou úlohou. Každá úloha vás môže posunúť dopredu, hoci len o kúsok. Povedzme, že vám pridelili veľký projekt (ako naša úloha), ktorý vyžaduje vašu plnú pozornosť. Preto vy ste mali chcieť odstrániť viacero vašich malých úloh z cesty. Tým, že dokončíte tieto maličkosti, priority sa posunú do popredia a odstránite rozptýlenie.

Spíšte a ohodnoťte svoje ciele v závislosti na dôležitosti úloh a efektívne s nimi progredujte. Pridelené úlohy sú denné a týždenné povinnosti, ktoré nebývajú spojené s vašou top prioritou. Hoci pridelené úlohy si vyžadujú vašu plnú pozornosť a sú zadané konkrétne, neznamená to, že sú natoľko dôležité, aby vás zahltili úplne. Považujte ich za nízku prioritu a strávte na nich tak málo času, ako sa len zdá.

Odhadnite ako trávite svoj čas

Keď ste si už ohodnotili svoje čiastkové úlohy a ciele, určite si nakoľko efektívne sa váš rozvrh zhoduje s hlavnými prioritami. Vyberte si kalendár a odpovedzte na týchto šesť otázok:

  • Koľko hodín strávite v práci a koľko inými aktivitami?
  • Aké sú tri najhlavnejšie pracovné aktivity, pri ktorých strávite najviac času?
  • Koľko hodín týždenne strávite na stretnutiach, vypisovaním formulárov a správ a odpovedaním na maily?
  • Bude váš týždenný rozvrh rovnaký za rok?
  • Aké budú vaše tri hlavné aktivity, ktoré sa budúci rok zmenia?
  • Ako si zmeriate úspechy a pády počas budúceho roku?
  • Porovnajte pridelenie času s vašim listom úloh a cieľov. Aké percento času trávite na aktivitách, ktoré vám napomôžu k ich splneniu? Koľko času strávite na nízkych prioritách?

Zhodnoťte nesúhlas

Pravdepodobne zistíte, že netrávite ani polovicu času na svojich prioritách. Niektorí profesionáli si nepremysleli svoje úlohy a ciele, a tak často zanedbali nejakú dôležitú vec – až kým sa z toho nestala kríza, ktorá vyžadovala ich plný čas a snahu.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?


  • Preklad: https://www.entrepreneur.com/article/224675