Bohatazena.sk

Ako mať čas na všetko, keď pracuješ z domu

Neviem ako ty, ale moja online práca zo začiatku bola veľmi chaotická. Nerada sa priznám, ale stalo sa, že prihorel obed a musela som všetko chystať odznova. Ak máš doma drobcov, tak s veľkou pravdepodobnosťou je aj u teba chaos.

Maj svoj plán

Chceš pracovať z domu a venovať sa deťom?  Hľadáš, ako si zadeliť čas, aby rodina nestrádala, aby si mala čas na seba  a aby ti práca neprerástla cez hlavu?

Čas spánku, domáce práce, návšteva školy a krúžkov, voľnočasové aktivity…to všetko sa z týždenného hľadiska opakuje. Ak nevieš plánovať dni, naplánuj týždne a nebudeš mat výčitky, že si niečo zanedbala.

Kým sú deti malé, oni sú priorita a prácu robíme v čase keď spia, keď ich postráži manžel (poprípade babka) alebo keď sa pekne hrajú.

Na týždenné plánovanie postačí to do list. Je to zoznam úloh, ktoré chceš urobiť dnes alebo tento týždeň. Zoznam musí byť vždy pred očami. Umiestni ho na pracovný stôl, nástenku alebo na plochu obrazovky.

Zaujímavý nápad  nájdeš tu:  Kreatívny to do list

Ja na ploche laptopu mám aplikáciu Momentum (rozšírenie google chromu), lebo používanie je veľmi ľahké:  Momentum

Najprv ma oslovila online nástenka Trello, ale nechcelo sa mi študovať ako na to. Pekne o tom píše Janka: Ako si plánovať deň

Veľkou chybou je počas práce kontrolovať nástenku Facebooku. To ťa určite rozptýli a z časového hľadiska je to veľmi neefektívne. Tejto téme sa ešte chcem venovať v samostatnom článku. Stanov si čas, kedy skontroluješ poštu a kedy sa zabávaš (relaxuješ) na sociálnych sieťach.

Vyber zo zoznamu úloh na každý deň ten najdôležitejší. Začni tým!

Nauč sa povedať NIE a deleguj

Prezradím ti aj chyby, ktoré som urobila ja. Verím, že sa z nich poučíš.

Urobila som veľkú chybu, že som okoliu nedala jasne najavo,  že to so svojim podnikaním myslím vážne. Keď ma poprosili, robila som deťom školské projekty, venčila som susedke psa, strážila som kamoške deti alebo som širokému príbuzenstvu vybavovala a zisťovala rôzne úradne veci: „veď ty si doma (nechodíš do prace)“ 

Treba vedieť, kedy povedať NIE!

Delegovanie. Tak túto časť som nezvládla a viem, aké to má následky. Podráždenosť, vyčerpanosť, sklamanie…vyhorenie. Ale dobrá správa je, že sa to dá kedykoľvek zmeniť.

Nauč sa hovoriť NIE a deleguj všetko, čo sa dá.

Získaš čas pre seba a svoje povinnosti zvládneš na 100%

Zaujímavým a vyčerpávajúcim javom bolo to, že sa na mňa obracala rodina, keď bolo treba niečo okolo internetu. Vygoogliť alebo vytlačiť čokoľvek. Všetci máme doma laptopy ale:

„mamička, tebe to ide najrýchlejšie.“

Predstav si, píšeš príspevok a hlboko sa sústredíš a necháš plynúť myšlienky…a v tom:

„mamička, zistíš mi?“ …a myšlienky sú fuč.

Rodine treba povedať od samého začiatku: „počúvajte, teraz hodinku dve budem pracovať, nedvíham mobil a pre nikoho tu nie som….“

Večer, keď sú všetci doma a ja robím webináre, tak si pritiahnem pred dvere prútený kôš, aby ani náhodou nezabudli, že vstup do izby je zakázaný!

Musíš si sama pre seba povedať, že prečo to robíš. A povedz to aj rodinke. Deň čo deň si pripomínaj svoje prečo. To je prvý a najdôležitejší krok pri každom podnikaní.

To tvoje prečo ti dá silu a nadšenie.

Najproduktívnejšia budeš vtedy, keď dáš do poriadku myslenie. Ak budeš vedieť povedať NIE bez výčitiek, budeš vedieť delegovať, budeš vedieť do čoho vkladať prioritne energiu, keď miesto strachu budeš mať vieru…tak vtedy dosiahneš svoje ciele s ľahkosťou a rýchlo.

A nebuď zúfala ak nejde všetko podľa plánu. Postupne sa ti  režim vykryštalizuje. Ja napríklad každý deň vstávam (už 17 rokov ) ráno o 6.00,  aby som mala čas pre seba. Tí najúspešnejší spravidla vstávajú ešte skôr. Môže to byt čas na rannú modlitbu, meditáciu, cvičenie, dobru knižku ale ak zistíš, že sa ti v tom čase dobre tvorí, tak určite pracuj.

AK SA TI ČLÁNOK PÁČIL, ZDIEĽAJ HO S PRIATEĽMI ?